19 Ekim 2016 Çarşamba

Sosyalleşmeye Ne Dersiniz?

Kime göre sosyal medya?
Bir Çinliye göre sosyal medya kavram olarak aynı olsa bile aklına ilk gelen araç muhakkak bizden farklıdır ve bizim aklımıza Facebook gelirken onun aklına ilk gelen “Renren” veya “Qzone“olacaktır. Çin’de Yerli Dört adet facebook kullanıcı sayısı ile yarışan sosyal medya platformu vardır. Burada bahsettiklerimiz ise kullanıcı sayısı bakımından facebook dan fazla kullanıcı sayısına sahip platformlardır.
O halde sosyal medya kavram olarak içerisinde kişiden kişiye değişen bir alt kavramlar bütünüdür. Bu alt kavramlar da bir platformu (ticari teşekkül) içinde barındırır. O zaman sosyal medyayı; platformları araç olarak kullanan yani insanların bir arada tekil kullanıcı olarak bulunduğu, bulunma sebebinden bağımsız olarak düzenli ziyaret ettiği ortamların bir bütünü olarak görebiliriz. Bu kimine göre bir haber sitesini içinde barındıran birden fazla platformu içinde barındırır. Bazıları için ise “baidu” veya “mail.ru” gibi tek bir kavramı içinde barındırır. Sonuç: Sosyal Medya Sosyal medya platformlarının bulunduğu bir dünyadır ve her platform bu dünyadaki bir ülkedir gibi modelleyebiliriz.

Sosyal Medyanın Önemi

Sosyal Medya kelimesi nin karşıladığı kavramı bir ticari faaliyet olarak düşünmek hayatımıza yeni giren bir kavram olmasına rağmen binlerce yıllık Pazar “Bazaar” kavramı ile paralellik gösterir.
İnsanların bir arada bulunduğu yerde onlara sunulan bir isim (“Marka”), bir ürün veya bir hizmetin tanıtımı yapılabilir.
Örneğin Coca Cola sosyal medya yapılanmasında ürün veya hizmet satışını hedeflemez. Bir tekstil firması da ürünlerini (kreasyon) tanıtımında bireysel ürün satışını değil bayii organizasyonu yapılanmasını hedefleyebilir. Ama hepsinin ortak noktası farkedilme isteğidir. O zaman sosyal medya bir arada insanların yoğun olarak bulunması nedeni ile kendinizi fark ettirebileceğiniz ortamları size sunan bir bütünü ifade eder. Bu fark edilme neticesi bilinirliği ve ürün ve hizmetlerinize ihtiyaç duyan kesiminde sizin ürünlerinize ilgisini oluşturmayı sağlayabileceğiniz bir ortamı sağlar. Bu bir gelir noktası olarak düşünülmesi gereken bir durumdur. Burada önemli kriterler vardır.
1 Sosyal Medyayı Kullanış Amacınız.
  • Reklam Yönetiminizi Yapmak
  • Marka Yönetiminizi Yapmak
  • Kurumsal Kimlik Destek Çalışmaları
  • Ürün ve Hizmet satışları ile gelir elde etmek ( Reklam Dışında kalan yollar)