19 Ekim 2016 Çarşamba

Seo ve backlink

Seo nedir?
https://tr.wikipedia.org/wiki/Arama_motoru_optimizasyonu
Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir.İngilizce kısaca "SEO" (Search Engine Optimization) olarak ifade edilmektedir. Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik yani matematiksel bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri; yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluşturmak durumundadır. İnternetin ekonomik anlamdaki gücünün artması neticesinde hızla yaygınlaşmaya başlamıştır.

Arama motorları referans sistemi ile çalışmaktadır. Seo için google tarafından belirlenen birçok özellik vardır.
Seo yu ikiye ayırıyoruz. On page seo ve Off page seo olarak.
On page seo;
Site içi optimizasyon diye adlandırılır. Site içerisinde dikkat edilmesi gereken noktaları şöyle sıralayabiliriz;
1.H tagları yani h1 h2 h3 h4 h5 h6 taglarının kullanımı önemlidir. Bu tagları anahtar kelimenizi h1 olarak ve alt başlıkları h2 olarak adlandırabilirsiniz. H tagların düzenli kullanımı on page seo için önemlidir.
2.Meta açıklamalar. Title ve meta tagleri düzgün bir şekilde ayarlanmamış bir sitenin on page seo yapılması uygun değildir. Seo ya başlamadan ilk öncelik meta taglerin düzenlenmesi olmalıdır. Meta keyword, meta desc. önemlidir. Bunun haricinde title tagı özellikle vurgulanmalı ve anahtar kelimyi içermelidir.
3. Optimizasyonlar. Html&Css uyumlu bir tasarımda tasarımın hafif ve içeriğin kaliteli olması için kelime yoğunluğu %25 olmalıdır. bu oran o kadar önemli olmasa da kod oranı sitenin içeriğinde ki bilgiden az olmalıdır. Bunu sağlamak için temiz bir kodlama yapabilirsiniz. Haricinde css sprite özelliği ve wordpress sitelerde html ve css sıkıştırma ile boyutları düşürebilir ve sayfa açılış hızınızı artırabilirsiniz.
4.Backlink. Backlink meselesi çok geniş bir mesele olmakla beraber google algoritması backlink üzerine kurulu bir algoritmadır. Bu algoritmayı alt etmenin tabi ki yöntemleri var. Öncelikle dofollow ve nofollow backlikten sizlere bahsedeyim.
Dofollow backlink:Dofollow olarak sitenize link vermiş olan referans site "ben bu  link verdiğim siteye kefilim" anlamına gelmektedir.
Nofollow backlink:Nofollow ise tam tersi olarak "ben bu link verdiğim siteye kefil değilim" anlamına gelmektedir. İkisininde faydaları vardır. Lakin dofollow olarak alınan backlinkler nofollowa oranla daha etkilidir.

Şimdi gelelim backlink alınan websitesinin etkilerine

öncelikle backlink alınacak sitelerde aramamız gereken bir takım özellikler vardır.
1.Çok fazla link çıkışı olmamalı
2.Websiteniz yada makaleniz ile ilgili içerik barındırmalı
3.spam blog olmamalı. Yani google gözünde ceza yememiş olmalıdır.
Bu makalede yer alan bilgiler ışığında yapılan çalışmalardan olumlu sonuç alacağınızı garanti edebilirim. 
Deneme yanılma yöntemi seo çalışmaları için en önemli etkendir. Birtakım deneme yanılma yöntemi ile edindiğim tecrübeleri sizlerle paylaşmaya çalışacağım.
Örneğin geçenlerde bir websitesi hazırladım. Tamamen özgün içerik ile beraber on page seo ayarlarını yaptım. Bu websitesini google gibi getir seçeneğini kullanarak indexlenmesini sağladım. Sonrasında kontrol ettiğimde websitem 1.sayfa ve 1.sırada yer aldı. Bunun sebebi nedir diye kendime sorduğumda kelimede ki rekabet oranının az olması olduğuna karar verdim. Rakip 1 tane websitesi vardı karşımda. Ve ben onu 1 günde alt ederek ilk sıraya oturmuştum. Ve o websitesi otoriterliğini sağlamış bir websitesi idi. 
Google a anlam vermek gerçekten çok zor. Hiçbir rekabet olmayan kelimede sizi 6.sayfadan sıralamaya sokabilir. Yada çok zor bir kelimede ilk indexiniz ilk sayfada yer alabilir. Bunun nedenini dalganlamalara bağlıyorum. Bir sonra ki yazımızda görüşmek üzere

Hakan ÖZDEMİR
SEO UZMANI